STICHTING DOMINIKA

HULP AAN HONGARIJE

December 2012

Dominika ophalen

Dit keer met de bus vol Dominika weer ophalen en de kerstpakketten brengen.

Vrijdag
5 uur stonden we weer klaar voor vertrek dit keer met Carel, Marieke en Janwillem.
het was behoorlijk druk op de weg met alle hongaren, roemenen etc. die voor de kerst nog naar huis moesten.
rond half 7 kwamen we aan bij corvina om samen onder het genot van de muziek van de hongaarse John woodhouse een hapje te eten en te gaan slapen.

Zaterdag
Vroeg vertrek om op tijd in Gönc aan te komen. Eerst nog even langs de grote supermarkt geweest om met het gesponsorde geld boodschappen te doen.
In Gönc waren ze weer blij om ons te zien en na een goeie bak hongaarse koffie hebben we de bus uit geladen en alle kerstpakketten verdeeld. Ook hadden we voor de directrice een fotoalbum en wat huishoudelijke spullen als kerstkado gegeven. Ze was hier zo blij mee dat we uitgenodigd weren om de volgende dag bij haar te komen eten. Dominika was blij om ons te zien en kon niet wachtten weer mee naar nederland te gaan.

Zondag
Deze dag stond alweer in het teken van de terugreis. Na s'middags nog bij de directrice thuis, hongaarse specialiteiten te hebben gegeten. Zijn we om 1 uur samen met dominika aan de terugreis begonnen.
Met alle weersomstandig heden die we tegen zijn gekomen regen,hagel, ijzel, zon en sneeuw zijn we savonds aan het bijkomen in hotel Corvina in Mosonmagyarovár.

Maandag
Vroeg opstaan om met kerstavond op tijd thuis te zijn.
Onderweg was het lekker rustig op de weg en we waren een uur eerder dan gepland thuis.

Vakantie
Dominika heeft weer een fijne kerst hier in nederland gehad.
En was blij met de kadootjes onder de kerstboom.

Carel en Inge zijn met dominika terug gevlogen en hebben een aantal dagen in het kindertehuis overnacht om ook weer leuke activiteiten met de kinderen te doen. Eén van deze dagen hebben ze in de supermarkt van het gesponsorde geld een diepvries vol vlees voor elk huis gehaald en de kleine huurauto helemaal volgepakt.

Namens Stichting Dominika bedankt voor de bijdrage, kerstpakketten en sponsoringen van deze reis !