STICHTING DOMINIKA

HULP AAN HONGARIJE

Augustus 2012

Dominika terugbrengen

De vakantie is voorbijgevlogen en het is weer tijd om Dominika naar huis te brengen.
we hebben deze vakantie veel gedaan en plezier gehad.

Ook hebben we een eigen bus aangeschaft !!

Helaas mocht de eerste rit niet helemaal vlekkeloos verlopen.
Halverwege duitsland sloeg de motor meerdere malen af, zodat we hadden besloten de auto bij de dichtstbijzijnde parkeerplaats te parkeren en de ADAC maar te bellen.
Deze kwamen pas na 2 uur aan. We hebben de bus zelfstandig naar de dichtstbijzijnde opel garage gereden.

Na 5 uur bij de opel garage te hebben gewacht kwam er eindelijk een auto van europacar.
we konden alleen de benodigde spullen, dus onze koffers in deze auto meenemen en moesten dus de bus met alle hulpgoederen in ... laten staan.

Maar uiteindelijk zijn we, iets later dan gepland, bij hotel Corvina aangekomen om te overnachtten.

De volgende ochtend gingen we er weer vroeg uit om richting Budapest te rijden.
We moesten voor 12 uur in budapest zijn want we namen de andere kinderen van gönc die in nederland verbleven mee.
Na Inge, Janwillem en Dominika bij treinstation Keleti afgezet te hebben met alle bagage, hadden we genoeg plek voor de 3 andere kinderen.
Carel en Marieke hebben de kinderen in een kindertehuis in Budapest opghaald, dit is het eindpunt van de bus met de hongaarse vakantiekinderen.
Janwillem, Marieke en de kinderen gingen met de trein richting Gönc

Carel en Inge zijn met de auto en alle bagage naar Gönc gereden en hebben hier op de kinderen gewacht.
Ze zijn diezelfde dag nog naar het vakantiehuisje gegaan waar ze nog een week vakantie zouden houden.

Marieke en Janwillem zijn 1 nacht in het kindertehuis verbleven en zijn de volgende dag naar Budapest gegaan om hier nog 2 dagen de tourist uit te hangen en daarna naar Nederland terug te vliegen omdat de school en het werk gewoon weer begon.

Uiteindelijk is Carel gebeld dat de bus gemaakt was en dat deze weer opgehaald kon worden op woensdag.
hier zijn ze nog 2 dagen voor onderweg geweest om de bus weer op te halen.

Gelukkig hebben we alle spullen nog bij het kindertehuis af kunnen leveren en ze weer blij kunnen maken.
Ook hadden we een zwembadje meegenomen, hier waren ze wel blij mee met dit warme weer en alle kinderen sprongen er met kleren en al meteen in.

Ook dit keer iedereen bedankt voor de sponsoringen en/of geleverde spullen.